Samarbejdet med os som dit digitale bureau

Med nedenstående PRACE model (beskrevet nedenfor) opdeles de enkelte faser, i kunderejsen og giver dig et godt overblik over, hvordan vi arbejder, med annoncering af din virksomhed.

1

Plan

Ud fra det nuværende setup analyserer vi resultater, af aktuelle tiltag. Derudover laver vi en konkurrent benchmark, analyserer søgetrends- og volumen i markedet. Vi planlægger kunderejsen og definerer demografi, interesser og online adfærd for målgruppen.

Vi får fastlagt KPIér og ud fra anlyser planlægger vi, hvilke kanaler og budskaber vi fokuserer på. Content, annoncemateriale, videoer, landingssider m.m. udarbejdes.

Reach

Vi skaber synlighed der, hvor din målgruppe er. Vi arbejder typisk, med flere kanaler, på én gang, da vi dermed kan skabe synergi. Synlighed skabes via betalt og organisk search, display kampagner, Youtube video ads, blog content, sociale medier, gæsteblogindlæg, udsendelse af nyhedsbreve via partnere, native ads m.fl.

2

3

Act

Efter synligheden er skabt, skal vi opnå de ønskede initielle handlinger. Ofte er der flere “touchpoints” på vej til at indfri KPI targets. Her ønsker vi besøg, på website/kampagne landingssider, tilmelding til nyhedsbrev, engagement på sociale medier o.l. Efter denne første interaktion sikrer vi top-of-mind status, med emails og display og search remarketing. Den efterfølgende “nurturing periode” varierer alt efter branche. Relationen skal opbygges, mellem dit brand og din målgruppe.

Convert

Denne fase er absolut den mest interessante. Nu skal vi kapitalisere på marketingtiltagene. Dette gøres, ved at opsætte budskaber matchet personer, nederst i købstragten. Vi eksponerer målgruppen med budskaber som “Køb i dag og spar 20%”, “Få 15 min. gratis konsultation”, “Prøv gratis i 7 dage” o.l.

Når vi begynder at se konverteringer kan vi se hele kunderejsen, og dermed segmentere og målrette samme målgruppe, med større fokus. Når vi arbejder med marketing er der ofte konverteringer, før det egentlige salg, dvs. en nyhedsbrev tilmelding, et opkald, en forespørgsel via kontaktformen, gratis prøveperiode osv. Vi forstår at tildele værdi, til alle disse “mikro konverteringer”, således at du opnår flest mulige “makro konverteringer”, hvilket er de konverteringer, der giver penge i kassen.

4

5

Engage

Når vi har en kunde, så har vi mulighed, for at opsamle disse på en remarketing liste, så specifikke budskaber målrettes, på både search og display. Med nyhedsbreve og social kan vi yderligere styrke relationen, der gradvist opbygges over tid. Målet er at “nurture”, skabe amabassadører for dit brand og naturligvis at skabe gensalg og opsalg. Efter en periode kan vi fastsætte CLV (customer lifetime value). Dette er én af de absolut vigtigste metrics at måle, da vi dermed ved præcist, hvor meget vi kan investere i annonceringen og stadig beholde en ROAS/CPA pris, der giver overskud. Mange virksomheder ser på de enkelte konverteringer, og hvad prisen per konvertering per enkelt salg er. Dette går ud over den samlede indtjening set over længere perioder. Derfor er CLV noget at det mest betydningsfulde at definere og planlægge ud fra, så der i sidste ende er en meget højere indtjening. Denne fase kan også kaldes retention.

1

Plan

Ud fra det nuværende setup analyserer vi resultater, af aktuelle tiltag. Derudover laver vi konkurrent benchmark, analyserer søgetrends- og volumen i markedet. Vi planlægger kunderejsen og definerer demografi, interesser og online adfærd for målgruppen.

Vi får fastlagt KPIér og ud fra anlyser planlægger vi, hvilke kanaler og budskaber vi fokuserer på. Content, annoncemateriale, videoer, landingssider m.m. udarbejdes.

2

Reach

Vi skaber synlighed der, hvor din målgruppe er. Vi arbejder typisk, med flere kanaler, på én gang, da vi dermed kan skabe synergi. Synlighed skabes via betalt og organisk search, display kampagner, Youtube video ads, blog content, sociale medier, gæsteblogindlæg, udsendelse af nyhedsbreve via partnere, native ads m.fl.

3

Act

Efter synligheden er skabt, skal vi opnå de ønskede initielle handlinger. Ofte er der flere “touchpoints” på vej til at indfri KPI targets. Her ønsker vi besøg, på website/kampagne landingssider, tilmelding til nyhedsbrev, engagement på sociale medier o.l. Efter denne første interaktion sikrer vi top-of-mind status, med emails og display og search remarketing. Den efterfølgende “nurturing periode” varierer alt efter branche. Relationen skal opbygges, mellem dit brand og din målgruppe.

4

Convert

Denne fase er absolut den mest interessante. Nu skal vi kapitalisere på marketingtiltagene. Dette gøres, ved at opsætte budskaber matchet personer, nederst i købstragten. Vi eksponerer målgruppen med budskaber, som “Køb i dag og spar 20%”, “Få 15 min. gratis konsultation”, “Prøv gratis i 7 dage” o.l.

Når vi begynder at se konverteringer kan vi se hele kunderejsen, og dermed segmentere og målrette samme målgruppe, med større fokus. Når vi arbejder med marketing er der ofte konverteringer, før det egentlige salg, dvs. en nyhedsbrev tilmelding, et opkald, en forespørgsel via kontaktformen, gratis prøveperiode osv. Vi forstår at tildele værdi, til alle disse “mikro konverteringer”, således at du opnår flest mulige “makro konverteringer”, hvilket er de konverteringer, der giver penge i kassen.

5

Engage

Når vi har en kunde, så har vi mulighed, for at opsamle disse på en remarketing liste, så specifikke budskaber målrettes, på både search og display. Med nyhedsbreve og social kan vi yderligere styrke relationen, der gradvist opbygges over tid. Målet er at “nurture”, skabe amabassadører for dit brand og naturligvis at skabe gensalg og opsalg. Efter en periode kan vi fastsætte CLTV (customer lifetime value). Dette er én af de absolut vigtigste metrics at måle, da vi dermed ved præcist, hvor meget vi kan investere i annonceringen og stadig beholde en ROAS/CPA pris, der giver overskud. Mange virksomheder ser på de enkelte konverteringer, og hvad prisen per konvertering per enkelt salg er. Dette går ud over den samlede indtjening set over længere perioder. Derfor er CLTV noget at det mest betydningsfulde at definere og planlægge ud fra, så der i sidste ende er en meget højere indtjening. Denne fase kan også kaldes retention.

AdAgenzy er et certificeret bureau

KONTAKT OS I DAG:

kontakt@adagenzy.dk
Tlf: +45 25731984

Hos AdAgenzy kan du forvente grundig rådgivning, og at vi tager hånd, om den daglige optimering, på tværs af marketing aktiviteter. Kontakt os i dag, og lad os se, om der kunne være et godt samarbejde i sigte.

– Kenneth M. Wilster, indehaver AdAgenzy ApS